Urząd Stanu Cywilnego USC

Urząd Stanu Cywilnego USC

Kontakt:
Urząd Miasta Jarosławia
ul. Rynek 6, I piętro, pok.17
37-500 Jarosław
tel. 16 624 87 06, fax: 16 624 87 41
e-mail: usc@um.jaroslaw.pl


Kierownik
Ewa Rokoszyńska

ul. Rynek 6, I piętro, pok. 17
tel. 16 624 87 06
e-mail: usc@um.jaroslaw.pl

zastępca kierownika

Teresa Olesek


ul. Rynek 6, I piętro, pok. 17
tel. 16 624 87 67, e-mail: teresa.olesek@um.jaroslaw.pl


zastępca kierownika
Jolanta Dmytrów

ul. Rynek 6, parter, pok. 4
tel. 16 624 87 42, e-mail: jolanta.dmytrow@um.jaroslaw.pl

REJESTRACJA URODZEŃ I ZGONÓW, WYDAWANIE ODPISÓW AKTÓW URODZEŃ, MAŁŻEŃSTW I ZGONÓW, ARCHIWUM USC:
ul. Rynek 6, parter, pok. 4

inspektor: Ewa Hrycak, tel. 16 624 87 41, e-mail: usc1@um.jaroslaw.pl
inspektor: Danuta Granda, tel. 16 624 87 42, e-mail: usc1@um.jaroslaw.pl
inspektor: Agnieszka Gładysz, tel. 16 624 87 68, e-mail: usc1@um.jaroslaw.pl
inspektor: Anna Hajnus, tel. 16 624 87 42, e-mail: usc1@um.jaroslaw.pl

REJESTRACJA MAŁŻEŃSTW, TRANSKRYPCJA ZAGRANICZNYCH AKTÓW STANU CYWILNEGO, WNIOSKI O NADANIE MEDALU ZA DŁUGOLETNIE POŻYCIE MAŁŻEŃSKIE,  INFORMACJE OGÓLNE:

ul. Rynek 6, I piętro, pokój nr 17
tel. 16 624 87 06,
16 624 87 67

Konto Urzędu Miasta Jarosławia,
na które należy dokonywać wpłat związanych z zakresem działalności Urzędu Stanu Cywilnego w Jarosławiu:

BANK PEKAO S.A. I ODDZIAŁ W JAROSŁAWIU
10 1240 1792 1111 0010 8805 4491

Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek-piątek: 7.30 - 15.30

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAWARCIA ZWIĄZKU MAŁŻEŃSKIEGO PRZED KIEROWNIKIEM URZĘDU STANU CYWILNEGO:

INFORMACJE (23kB) word

Wnioski:

1. Wniosek o wydanie odpisu aktu z rejestru stanu cywilnego wniosek (48kB) word
2. Zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wniosek (455kB) word
3. wniosek na transkrypcję aktu urodzenia wniosek (60kB) word
4. wniosek na transkrypcję aktu małżeństwa wniosek (13kB) plik
5. wniosek na transkrypcję aktu zgonu wniosek (54kB) word
6. oświadczenie o powrocie do nazwiska oświadczenie (12kB) plik
7. wniosek o zmianę imienia lub nazwiska wniosek (56kB) word
8. wniosek o zmianę imienia lub nazwiska małoletniego wniosek (51kB) word
9. wniosek o nadanie medalu za 50 lat małżeństwa wniosek (25kB) plik
10. wniosek o uzupełnienie/sprostowanie aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu wniosek (23kB) word
11. wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym wniosek (135kB) word

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów,
2) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów,
3) wydawanie zaświadczenie zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby,
4) wydawanie zaświadczeń o nieposiadaniu księgi stanu cywilnego,
5) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
6) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo,
7) wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem ustawowym okresu oczekiwania,
8) dokonywanie czynności materialno-technicznych w sprawach,
a) przeniesienia do rejestru stanu cywilnego w drodze transkrypcji zagranicznego dokumentu stanu cywilnego,
b) rejestracji urodzeń albo zgonu, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej i nie zostały tam zarejestrowane oraz rejestracji urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu, które nastąpiły poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej jeżeli w państwie zdarzenia nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego,
c) uzupełnienia aktu stanu cywilnego,
d) sprostowania aktu stanu cywilnego,
e) odtworzenia aktu stanu cywilnego sporządzanego w Polsce i za granicą,
9) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
10) przyjmowanie oświadczeń w sprawach:
a) uznania ojcostwa,
b) nadania dziecku nazwiska w trybie art.90 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
c) zmiany imienia dziecka,
d) powrotu małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
11) prowadzenie archiwum USC,
12) bieżące prowadzenie rejestru stanu cywilnego polegające na nanoszeniu zmian dotyczących stanu cywilnego osób, w oparciu o prawomocne orzeczenia sądów, ostateczne decyzje, odpisy z akt stanu cywilnego oraz inne dokumenty mające wpływ na treść lub ważność aktu, w formie wzmianek dodatkowych,
13) prowadzenie akt zbiorowych i skorowidzy dla ksiąg stanu cywilnego,
14) zamieszczanie przypisków do aktów stanu cywilnego,
15) powiadamianie innych urzędów 0 sporządzonych aktach stanu cywilnego i zarejestrowanych zmianach,
16) nanoszenie wzmianek marginesowych o rozwodach orzeczonych w państwach Unii Europejskiej w oparciu o Rozporządzenie Rady (WE) Nr 2201/2003 z dnia 27 listopada 2003r. dotyczące jurysdykcji oraz uznawania i wykonywania orzeczeń w sprawach małżeńskich oraz w sprawach dotyczących odpowiedzialności rodzicielskiej, uchylające rozporządzenie (WE)nr 1347/2000,
17) wpisywanie wzmianek dodatkowych i zamieszczanie przypisków w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądów państw obcych lub rozstrzygnięć innych organów państw obcych, jeżeli orzeczenia te podlegają uznaniu na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego lub innych właściwych przepisów,
18) prowadzenie postępowań z zakresu zmiany imion i nazwisk,
19) sporządzanie aktów urodzeń na podstawie postanowień sądu,
20) przygotowywanie projektów wniosków o nadanie medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie” oraz organizowanie uroczystości długoletniego pożycia małżeńskiego,
21) prowadzenie korespondencji z polskimi konsulatami oraz obcymi placówkami konsularnymi w zakresie realizowanych spraw,
22) występowanie o nadanie numeru PESEL dla dzieci nowonarodzonych na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
23) występowanie o zmianę numeru PESEL,
24) wprowadzanie do rejestru PESEL zameldowania dziecka w związku ze sporządzeniem aktu urodzenia,
25) wprowadzanie do rejestru PESEL danych o wymeldowaniu w związku ze zgonem osób posiadających numer PESEL,
26) weryfikowanie oraz aktualizowanie danych figurujących w rejestrze PESEL w oparciu o naniesione zmiany w aktach stanu cywilnego,
27) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL,
28) realizowanie zleceń przeniesienia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
29) przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego,
30) wydawanie zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego stanie cywilnym,
31) wydawanie decyzji odmownych z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
32) przyjęcie przez Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy w postaci testamentu allograficznego,
33) zamieszczanie danych w Rejestrze Danych Kontaktowych,
34) wydawanie wielojęzycznego standardowego formularza — tłumaczenie pomocnicze dotyczące:
a) odpisów aktów urodzeń/małżeństw/zgonów,
b) zaświadczenia o stanie cywilnym,
c) zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa zagranicą.

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 roku o zmianie imienia i nazwiska)




metryczka


Wytworzył: Sekretarz Miasta (11 kwietnia 2005)
Opublikował: UM Jarosław (9 kwietnia 2004, 14:47:18)

Ostatnia zmiana: Barbara Brzezińska (7 maja 2021, 13:48:10)
Zmieniono: uzupełnienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 68326