zamówienie na:

BUDOWA DWÓCH BUDYNKÓW MIESZKALNYCH WIELORODZINNYCH PRZY UL. SKARBOWSKIEGO W JAROSŁAWIU

zamawiający: Jarosławskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
tryb zamówienia: Przetarg Nieograniczony
nr sprawy:
wartość: do kwoty progowej
termin składania ofert: 18 sierpnia 2008  10:00
przyczyna unieważnienia: unieważnienie 




ZAWIADOMIENIE
o unieważnieniu postępowania
Jarosławskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Jarosławiu działając zgodnie z art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655), zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na "Budowę dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Skarbowskiego w Jarosławiu" prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego.
Postępowanie zostało unieważnione na mocy art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz.1655).
 
UZASADNIENIE
W postępowaniu o udzielenie zamówienia na "Budowę dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych przy ul. Skarbowskiego w Jarosławiu" zostały złożone trzy oferty. Zamawiający bezpośrednio przed otwarciem ofert podał kwotę jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w wysokości 17 470 674,96 zł. Ofertą najkorzystniejszą z ofert złożonych jest oferta złożona na kwotę 21 413 000,00 zł. Ponieważ kwota oferty najkorzystniejszej z ofert złożonych przekroczyła kwotę jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia będącego przedmiotem postępowania, Zamawiający zwrócił się do wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o przedłużenie terminu związania ofertą, celem podjęcia starań o zabezpieczenie wyższych środków na sfinansowanie zamówienia. Niestety Zamawiającemu nie udało się pozyskać wystarczających środków finansowych, które mógłby przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

pn. Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych
przy ul. Skarbowskiego w Jarosławiu

I.    ZAMAWIAJĄCY :
      Jarosławskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
37-500 Jarosław, ul. Przemyska 15
§                          tel./fax:  +48 16 621-52-53
      e mail :biuro@jtbs.pl
I.1.  Rodzaj instytucji zamawiającej i główny przedmiot działalności : Podmiot prawa handlowego;
       Budowanie i zarządzanie
I.2.  Punkt kontaktowy : jak w punkcie I.
       Osoba do kontaktów : Zenon Wajda, tel. +48 16 621-52-53 lub +48 692-776-207
       Więcej informacji można uzyskać pod adresem jak w punkcie I.
II.    PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1.  Krótki opis zamówienia
Budowa dwóch pięciokondygnacyjnych, podpiwniczonych budynków mieszkalnych wielorodzinnych, w Jarosławiu przy ul. Skarbowskiego, wykonanie zagospodarowania terenu i niezbędnej infrastruktury (przyłączenie do sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, deszczowej), oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
II.2.  Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja :
       Wykonanie robót budowlanych w Jarosławiu przy ul. Skarbowskiego.
II.3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV) – 45.21.13.40-4
II.4. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych ani częściowych.
II.5. Wielkość lub zakres : Zakres : poniżej 5 000 000,00 euro
II.6. Termin wykonania zamówienia – 18 miesięcy
III.   WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1. Wymagane wadia i gwarancje :
       1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 250 000,00 zł. (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).
       2. Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej oraz ubezpieczenie budowy od ryzyk budowlano
           montażowych.
III.2.  Główne warunki finansowania i płatności : Wykonawca będzie wystawiał faktury
         przejściowe nie częściej jak raz na miesiąc. Płatność następować będzie w terminie do 30 dni od dnia otrzymania faktury przez Zamawiającego.

IV.   WARUNKI UDZIAŁU
       O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone
       w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy Pzp, tj. :
1.    posiadają uprawnienie do wykonywania działalności lub czynności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia,
2.    posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3.    znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, oraz spełniają następujące warunki szczegółowe :
1/    w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali z należytą starannością zadania porównywalne do przedmiotu zamówienia, tj., co najmniej:
§         2 roboty, których przedmiotem jest budowa obiektu budowlanego, o wartości każdej z nich co najmniej  5 000 000,00 zł 
oraz udokumentują, że roboty te zostały wykonane należycie,
2/    dysponują kierownikiem budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz kierownikami robót instalacyjnych i elektrycznych, którzy posiadają uprawnienia budowlane do pełnienia tych funkcji oraz przynależą do właściwej izby zawodowej,
3/    posiadają przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w wysokości co najmniej 100 pracowników.
4/    udokumentują posiadanie środków finansowych w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 500 000,00 zł.,
5/    : udokumentują przychód z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w wysokości co najmniej 15 000 000,00 zł za ostatni okres rozliczeniowy.
6/    są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z  przedmiotem zamówienia. 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych wraz z ofertą.

IV.1. Sytuacja podmiotowa wykonawców :
Na potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz że posiada uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności odpowiadającej przedmiotowi zamówienia składa :
- w formie oryginału :
1/  oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pkt.1-3 ustawy Pzp,
2/  oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp,   
- w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę:
3/  aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4/  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt. 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
5/  aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
6/  aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek  na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert.
A.    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w :
             IV.1.punkt 3, 5 i 6 – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że :
  a/ nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem do składania ofert,
 b/ nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem do składania ofert ;
 c/ nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji  właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem do składania ofert,
              IV.1.punkt 4/ – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem do składania ofert.
B.   Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. A. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy pkt. A. dotyczące terminów ważności dokumentów stosuje się odpowiednio.
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna, konsorcjum).
1.    W tym przypadku wykonawcy muszą dołączyć dokument stwierdzający ustanowienie, przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust.2 ustawy Pzp).  Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub uwierzytelnionej notarialnie kopii. W razie wygrania przetargu na wezwanie Zamawiającego przedłożą umowę regulującą współpracę wykonawców występujących wspólnie.
2.    Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązany jest złożyć samodzielnie – dokumenty wymienione w pkt. IV.1. 2/,3/,4/, 5/, 6/.
3.    Treść oferty jak również innych dokumentów wymagających wskazania Wykonawcy winna identyfikować wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Należy wpisać dane dotyczące wszystkich Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie jedynie dane pełnomocnika.

IV.2. Zdolność ekonomiczna i finansowa
O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą wykonawcy, którzy znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. :
1.  udokumentują zabezpieczenie środków finansowych w wysokości co najmniej
1 000 000,00 zł lub posiadanie zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 1 500 000,00 zł.,
2.  udokumentują przychód z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej w wysokości co najmniej 15 000 000,00 zł za ostatni okres rozliczeniowy.
3.   są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia.

W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunków, wykonawcy muszą przedłożyć :
1/ sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności – za ostatnie 3 lata obrotowe (2005-2007), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.
2/ informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (UWAGA: z informacji winna wynikać konkretna kwota w złotych polskich),
3/ polisę lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności zgodnej z przedmiotem zamówienia.

IV.3. Zdolność techniczna
O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą wykonawcy, którzy posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. :
1.  wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania, roboty budowlane winny być zakończone w okresie od 03.2003 do 04.2008, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej:
§         2 roboty, których przedmiotem jest budowa obiektu budowlanego, o wartości każdej z nich co najmniej  5 000 000,00 zł 
oraz udokumentują, że  roboty te zostały wykonane należycie,
2.  dysponują osobami do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie konstrukcji budowlanych oraz kierownikami robót do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie: budowy sieci sanitarnych, budowy sieci gazowych, budowy sieci elektrycznych, budowy dróg; którzy posiadają uprawnienia budowlane do pełnienia tych funkcji oraz przynależą do właściwej izby zawodowej.
3. posiadają przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, w wysokości co najmniej 100 pracowników.


W celu potwierdzenia spełnienia ww. warunków, wykonawcy muszą przedłożyć :
1/  Wykaz wykonanych robót za ostatnie 5 lat sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców roboty zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej:
-. wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty których dokumenty dotyczą,
-. wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty,
-. wskazanie zakresu robót,
-. wskazanie wartości robót,
-. wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
-. wskazanie miejsca wykonania,
-. opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. 2 stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie
2/   wykaz osób przeznaczonych do pełnienia funkcji kierowników robót wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,
3/   dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane i zaświadczenia o przynależności do izby zawodowej.
4/   Informację na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników sporządzoną według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
V.     PROCEDURA :  przetarg nieograniczony
VI.    KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA : najniższa cena
VII.   INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
VII.1. Warunki uzyskania specyfikacji : odpłatnie – cena 200,00 zł., do dnia 18.08.2008 r.,
na pisemny wniosek Wykonawcy : za zaliczeniem pocztowym lub w siedzibie Zamawiającego po dokonaniu przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego – Bank Pekao S.A. o/Jarosław nr 77 1240 2571 1111 0000 3345 6683. Specyfikacja zamieszczona jest na stronie internetowej Zamawiającego
          http://www.jtbs.pl
VII.2. Termin składania ofert - do 18.08.2008 r.  do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego, w pokoju 215.
VII.3. Nie będzie wykorzystana aukcja elektroniczna.
VII.4.  Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
VII.5.   Termin związania ofertą - 30 dni od daty składania ofert.
VII.6.   Warunki otwarcia ofert : data 18.08.2008 r. , godzina 10:15, w siedzibie Zamawiającego w Jarosławiu ul. Przemyska 15 pok. 204
VIII.   PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VIII.1. Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze :
          Urząd Zamówień Publicznych, al. Szucha 2/4, 00-582 Warszawa,
          tel.       +48 22 458 77 77;       faks    +48 22 458 77 00
VIII.2. Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań :
          Urząd Zamówień Publicznych, al. Szucha 2/4, 00-582 Warszawa,
           tel.       +48 22 458 77 77;       faks    +48 22 458 77 00

Data publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych - 18.07.2008 r. pod numerem 165481-2008
siwz (1328kB) word
Wszystkie dokumenty techniczne zanjdują się na stronie Jarosławskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego http://www.jtbs.pl/przetargi.html

metryczka


Opublikował: Piotr Chrzan (22 lipca 2008, 14:30:55)

Ostatnia zmiana: Iga Szatyńska-Zagożdżon (13 listopada 2009, 08:52:51)
Zmieniono: korekta katalogu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1594