czas pracy przedszkola | informacje ogólne dotyczące płatności
status prawny | organizacja przedszkola | przedmiot działania
ogłoszenia | oświadczenia majątkowe | dostępność-raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
status prawny | organizacja przedszkola | przedmiot działania
ogłoszenia | oświadczenia majątkowe | dostępność-raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
przedmiot działania
Działalność MP 8 opisuje cytat: „Tak
naprawdę to są tylko dwie rzeczy, w które można wyposażyć dzieci: pierwszą są
korzenie, drugą – skrzydła”
M. Montessori
Misja przedszkola
Wspieranie rozwoju dziecka, rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych oraz rozwój talentów i zainteresowań.
Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji o prawach dziecka. Wspiera działania wychowawcze rodziców. Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w zmienionym Rozporządzeniu w sprawie wymagań wobec szkół i przedszkoli.
Wspieranie rozwoju dziecka, rozpoznawanie i zaspokajanie potrzeb edukacyjnych oraz rozwój talentów i zainteresowań.
Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła. Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji o prawach dziecka. Wspiera działania wychowawcze rodziców. Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w zmienionym Rozporządzeniu w sprawie wymagań wobec szkół i przedszkoli.
Wizja
przedszkola
Nasze przedszkole to wyjątkowe miejsce od
początku do końca tworzone z myślą o dzieciach Jesteśmy przedszkolem, w którym
dzieci nie dostają gotowych rozwiązań, ale uczą się za pośrednictwem zmysłów,
bezpośredniego działania, eksperymentowania i doświadczenia. Podstawę
programową MEN realizujemy w oparciu o system edukacyjno -wychowawczy Marii
Montessori. Indywidualizacja pracy odbywa się w specyficznym środowisku
edukacyjno – wychowawczym wypełnionym:
1. Oryginalnymi materiałami edukacyjnymi tworzącymi swoiste ośrodki pracy i aktywności dzieci oraz realizacji ich pasji i zainteresowań.
2. Dużym, samodzielnym terenem rekreacyjnym złożonym z kreatywnego placu zabaw oraz przyrodniczej ścieżki edukacyjnej.
3. Salą Doświadczania Świata - znajdujący się w niej sprzęt niweluje zaburzenia integracji sensorycznej, oraz zaburzenia sfery emocjonalnej.
4. Mobilną salą zabaw ruchowych- suchy basen, ścianka wspinaczkowa, tory przeszkód, magiczny dywan, to nie tylko forma terapii, ale przede wszystkim świetna zabawa.
5. Gabinetem terapeutycznym wyposażonym w odpowiednie materiały rozwojowe do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno –pedagogicznej.
1. Oryginalnymi materiałami edukacyjnymi tworzącymi swoiste ośrodki pracy i aktywności dzieci oraz realizacji ich pasji i zainteresowań.
2. Dużym, samodzielnym terenem rekreacyjnym złożonym z kreatywnego placu zabaw oraz przyrodniczej ścieżki edukacyjnej.
3. Salą Doświadczania Świata - znajdujący się w niej sprzęt niweluje zaburzenia integracji sensorycznej, oraz zaburzenia sfery emocjonalnej.
4. Mobilną salą zabaw ruchowych- suchy basen, ścianka wspinaczkowa, tory przeszkód, magiczny dywan, to nie tylko forma terapii, ale przede wszystkim świetna zabawa.
5. Gabinetem terapeutycznym wyposażonym w odpowiednie materiały rozwojowe do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno –pedagogicznej.
Kadra pedagogiczna posiada kwalifikacje do
pracy systemem pedagogicznym M. Montessori. Jako zespół współpracujemy ze sobą,
wymieniamy doświadczenia, nieustannie się dokształcamy, aby jak najlepiej
wspierać rozwój dzieci. Łączy nas pasja wychowania i radość z codziennej pracy
z dziećmi. Rodzice to nasz najważniejszy partner w pracy wychowawczej. We
współpracy z rodzicami pomagają nam nowoczesne narzędzia komunikacji,
pozwalające na bieżące informowanie o postępach i osiągnięciach przedszkolaków,
dające możliwość prowadzenia i udostępniania dokumentacji zdjęciowej.
metryczka
Wytworzył: Janina Szajny (21 września 2020)
Opublikował: Barbara Brzezińska (1 lipca 2004, 09:08:32)
Ostatnia zmiana: Barbara Brzezińska (21 września 2020, 14:14:45)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4534