przedmiot działań

Uznając, że "... każde dziecko ma indywidualną drogę swojego rozwoju, nie można hamować rozwoju jednego dla zrównania go z innymi, lub też odwrotnie, należy jedynie wspomagać dziecko w jego wysiłkach, stwarzać takie warunki, w których potencjał dziecka nie zostałby zmarnowany".
R. Więckowski, Pedagogika współczesna        

Naszą pracę pedagogiczną opisuje cytat:
„Wychowawca w pracy z dziećmi powinien być ogrodnikiem.
W każdym bowiem ogrodzie, o który się dba i pielęgnuje, wszystkie rośliny i kwiaty pojawiają się w swoim czasie.
Dobry ogrodnik nie będzie się starał zmienić róży w lilię. Będąc bowiem znawcą swych roślin i kwiatów wie, że pewne z nich mają potrzebę rozpościerania się, inne zaś kwitną w pełnym słońcu, a są i takie, które preferują cień. Ogrodnik zachwyca się każdą rośliną. Nie wyciąga on roślin po to, by rosły. Pozostawia to działaniom czasu, światła, słońca i wody, troszcząc się jedynie o zaspokojenie wszystkich potrzeb rosnącej rośliny.”
Lucie Ryan

Misja przedszkola

Przedszkole pełni funkcje edukacyjne, wychowawcze i opiekuńcze. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki.

Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej lub etnicznej, rozwija kompetencje społeczne.
Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców.
Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Nasze hasło to:
 „Szczęśliwe dziecko jest zdrowe, sprawne  i twórcze”

U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania polityki oświatowej państwa wobec przedszkoli.

Wizja przedszkola
Nasze przedszkole to Przedszkole Promujące Zdrowie poprzez:
- promowanie i budowanie świadomości prozdrowotnej,
- stwarzania przyjaznej i bezpiecznej atmosfery do rozwoju,
- zdrowy styl życia,
- kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i artystycznych,
- rozwijanie pasji dziecka,
- wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi,
- wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka w przygotowaniu go do szkoły,
-współdecydowanie w podejmowaniu działań dydaktyczno-wychowawczych i współodpowiedzialność rodziców i nauczycieli za losy dzieci,
- stosowanie nowatorskich i innowacyjnych rozwiązań służących rozwojowi dzieci.
 
Przedszkole nr 9 w Jarosławiu im. Jana Brzechwy zatrudnia kadrę pedagogiczną mającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne, a także kwalifikacje specjalistyczne: specjalistów   w zakresie terapii pedagogicznej, logopedii, muzyki, gimnastyki korekcyjnej, języka  angielskiego. W celu tworzenia nowych perspektyw rozwoju oraz kreatywności nauczyciele pracują zespołowo.  Współpracują ze sobą, wymieniają doświadczenia, nieustannie się dokształcają, aby jak najlepiej wspierać rozwój dzieci. Kadra tworzy życzliwą  i rzeczową atmosferę współdziałania. Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie poprzez uruchomienie procedury oceniania i nagradzania.

Pomieszczenia przedszkolne, wyposażenie przedszkola, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych. Przedszkole posiada nowoczesny plac zabaw, który stanowi atrakcyjne miejsce do zabaw i sprzyja prowadzeniu obserwacji przyrodniczych. Praca dydaktyczno-wychowawcza zgodna jest z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego Zapewniamy atrakcyjne formy wzajemnej współpracy, gwarantujemy dobrze zorganizowany proces wychowawczo- dydaktyczny. Nasze przedszkole jest bardzo popularną   i docenianą placówką w środowisku. Przybliżamy różne środowiska jako źródła wiedzy i miejsca wielu doznań i przeżyć. Przedszkole uczestniczy  w wielu akcjach, przedsięwzięciach  i konkursach edukacyjnych.

Przedszkole posiada:
1. Bogate pomoce edukacyjne, które inspirują dzieci do aktywności oraz realizacji ich pasji i zainteresowań.
2. Kreatywny plac zabaw oraz ogródek przyrodniczy.
3. Salę kulinarną i terapii zajęciowej.
4. Mobilną salą zabaw ruchowych - suchy basen, ścianka wspinaczkowa, tory przeszkód, magiczny dywan, to nie tylko forma terapii, ale przede wszystkim świetna zabawa.
5. Gabinet pedagogiczno-logopedyczny wyposażony w odpowiednie pomoce terapeutyczne do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

metryczka


Wytworzył: Agata Kolasa-Skiba (21 września 2020)
Opublikował: Barbara Brzezińska (1 lipca 2004, 10:46:14)

Ostatnia zmiana: Barbara Brzezińska (21 września 2020, 13:07:35)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 4262