status prawny | czas pracy przedszkola | przedmiot działań
organizacja przedszkola | informacje ogólne dotyczące płatności
oświadczenia majątkowe | dostępność-raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
organizacja przedszkola | informacje ogólne dotyczące płatności
oświadczenia majątkowe | dostępność-raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
przedmiot działań
Uznając, że "... każde dziecko ma indywidualną drogę swojego rozwoju, nie
można hamować rozwoju jednego dla zrównania go z innymi, lub też odwrotnie,
należy jedynie wspomagać dziecko w jego wysiłkach, stwarzać takie warunki, w
których potencjał dziecka nie zostałby zmarnowany".
R. Więckowski, Pedagogika współczesna
Naszą pracę
pedagogiczną opisuje cytat:
„Wychowawca w pracy z dziećmi powinien być ogrodnikiem.
W każdym bowiem ogrodzie, o który się dba i pielęgnuje, wszystkie rośliny i kwiaty pojawiają się w swoim czasie.
Dobry ogrodnik nie będzie się starał zmienić róży w lilię. Będąc bowiem znawcą swych roślin i kwiatów wie, że pewne z nich mają potrzebę rozpościerania się, inne zaś kwitną w pełnym słońcu, a są i takie, które preferują cień. Ogrodnik zachwyca się każdą rośliną. Nie wyciąga on roślin po to, by rosły. Pozostawia to działaniom czasu, światła, słońca i wody, troszcząc się jedynie o zaspokojenie wszystkich potrzeb rosnącej rośliny.”
Lucie Ryan
„Wychowawca w pracy z dziećmi powinien być ogrodnikiem.
W każdym bowiem ogrodzie, o który się dba i pielęgnuje, wszystkie rośliny i kwiaty pojawiają się w swoim czasie.
Dobry ogrodnik nie będzie się starał zmienić róży w lilię. Będąc bowiem znawcą swych roślin i kwiatów wie, że pewne z nich mają potrzebę rozpościerania się, inne zaś kwitną w pełnym słońcu, a są i takie, które preferują cień. Ogrodnik zachwyca się każdą rośliną. Nie wyciąga on roślin po to, by rosły. Pozostawia to działaniom czasu, światła, słońca i wody, troszcząc się jedynie o zaspokojenie wszystkich potrzeb rosnącej rośliny.”
Lucie Ryan
Misja
przedszkola
Promuje
dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości
regionalnej i narodowej lub etnicznej, rozwija kompetencje społeczne.
Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców.
Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców.
Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Nasze hasło to:
„Szczęśliwe dziecko jest zdrowe, sprawne i twórcze”
„Szczęśliwe dziecko jest zdrowe, sprawne i twórcze”
U podstaw
rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania polityki oświatowej
państwa wobec przedszkoli.
Wizja przedszkola
Nasze
przedszkole to Przedszkole Promujące Zdrowie poprzez:
- promowanie i budowanie świadomości prozdrowotnej,
- stwarzania przyjaznej i bezpiecznej atmosfery do rozwoju,
- zdrowy styl życia,
- kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych,
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i artystycznych,
- rozwijanie pasji dziecka,
- wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi,
- wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka w przygotowaniu go do szkoły,
-współdecydowanie w podejmowaniu działań dydaktyczno-wychowawczych i współodpowiedzialność rodziców i nauczycieli za losy dzieci,
- stosowanie nowatorskich i innowacyjnych rozwiązań służących rozwojowi dzieci.
Przedszkole nr 9 w Jarosławiu im. Jana Brzechwy zatrudnia kadrę pedagogiczną mającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne, a także kwalifikacje specjalistyczne: specjalistów w zakresie terapii pedagogicznej, logopedii, muzyki, gimnastyki korekcyjnej, języka angielskiego. W celu tworzenia nowych perspektyw rozwoju oraz kreatywności nauczyciele pracują zespołowo. Współpracują ze sobą, wymieniają doświadczenia, nieustannie się dokształcają, aby jak najlepiej wspierać rozwój dzieci. Kadra tworzy życzliwą i rzeczową atmosferę współdziałania. Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie poprzez uruchomienie procedury oceniania i nagradzania.
Pomieszczenia przedszkolne,
wyposażenie przedszkola, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację
przyjętych programów. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne
zabawki zachęcają do swobodnej zabawy. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na
powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych. Przedszkole posiada
nowoczesny plac zabaw, który stanowi atrakcyjne miejsce do zabaw i sprzyja
prowadzeniu obserwacji przyrodniczych. Praca dydaktyczno-wychowawcza zgodna
jest z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego Zapewniamy atrakcyjne formy
wzajemnej współpracy, gwarantujemy dobrze zorganizowany proces wychowawczo-
dydaktyczny. Nasze przedszkole jest bardzo popularną i docenianą placówką w środowisku.
Przybliżamy różne środowiska jako źródła wiedzy i miejsca wielu doznań i
przeżyć. Przedszkole uczestniczy w wielu
akcjach, przedsięwzięciach i konkursach
edukacyjnych.
Przedszkole
posiada:
1. Bogate pomoce edukacyjne, które inspirują dzieci do aktywności oraz realizacji ich pasji i zainteresowań.
2. Kreatywny plac zabaw oraz ogródek przyrodniczy.
3. Salę kulinarną i terapii zajęciowej.
4. Mobilną salą zabaw ruchowych - suchy basen, ścianka wspinaczkowa, tory przeszkód, magiczny dywan, to nie tylko forma terapii, ale przede wszystkim świetna zabawa.
5. Gabinet pedagogiczno-logopedyczny wyposażony w odpowiednie pomoce terapeutyczne do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
1. Bogate pomoce edukacyjne, które inspirują dzieci do aktywności oraz realizacji ich pasji i zainteresowań.
2. Kreatywny plac zabaw oraz ogródek przyrodniczy.
3. Salę kulinarną i terapii zajęciowej.
4. Mobilną salą zabaw ruchowych - suchy basen, ścianka wspinaczkowa, tory przeszkód, magiczny dywan, to nie tylko forma terapii, ale przede wszystkim świetna zabawa.
5. Gabinet pedagogiczno-logopedyczny wyposażony w odpowiednie pomoce terapeutyczne do prowadzenia zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
metryczka
Wytworzył: Agata Kolasa-Skiba (21 września 2020)
Opublikował: Barbara Brzezińska (1 lipca 2004, 10:46:14)
Ostatnia zmiana: Barbara Brzezińska (21 września 2020, 13:07:35)
Zmieniono: aktualizacja
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 4262